Friday

.kisah cinta pertama.



mula mcm ni . aku : wan nur puteri haziqah b wan muhammed fadzil mula kenal dia : akmal izzat b abdul rahman masa aku mula masuk S.M.K Ayer Keruh . cerita mula mcm ni , dulu aku tersangat la anti dia . sebab dia dan kawan-kawan dia : safwan , faiz , andrew , hariz dan patma , suka gila kena kan aku . mmg TENSION ! tiap hari aku pergi sekola mmg kena kacau dgn diaorg ni la . dan dulu aku ingat dia cina tau ! sbb dia dan kawan dia ada satu penyakit BODOH gila . pnyakit tu adalah diaorg suka tukar nama diaorg . korang faham ? mcm ni . yg nama tuan punya bdan sebenarnya akmal tp tukar jd andrew , yang faiz pula jadi patma . MMG bodoh gila . so aku sgt confuse gila ! mana satu nama dia , dan tambah pula muka dia mcm cina . mati-mati la aku pikir dia ni andrew . lg aku menyampah ! sbb dia ni bajet smart aja ! hek la , xsuka aku la . so , masa aku mula masuk sekola tu aku kenal dengan 2 orang sahabat laa . fatin afiqa dan noorasyikin . diaorg ckap yg kat skola ada mamat kacak la konon nya . nama akmal ! so aku ingat si andrew tu akmal . tambah pula muka andrew mcmm melayu ! dah padan dgn crita . so , aku pun mula mengedik nk kenal mamat kacak ni la . ahaha . gatal la kan . bru form 2 . nk kenal dunia lg . so aku nk minta la num akmal ni . tapi aku x berani nk minta kat fatin dan syikin . nanti aku kna ejek pula . SEGAN aja . so , aku minta num akmal kat budak yg dduk blkang aku . nama dia afiq , afiq ni sgt pendiam dan dia ni slalu kna buli dgn budak2 . sgt kesian ! berbalik pda crita . then aku dpat la num akmal tu . mula aku msg akmal ni aku ingat dia ni andrew , korang faham kan . so , kitaorg msg la . dh seminggu . pastu aku la mengatal sgt nk minta gmbar dia . then dia send . aku sgt TERKEJUT ! rupa nya akmal tu adalah knon nya nama andrew yg aku ingat kan tu . hahahaha . aku gelak sorang2 masa tu . then kitaorg msg aja la . aku pula dh mula suka kat dia . then tanggal 14.7.2007 . aku sudah couple dgn dia . haha . sgt bodoh kisah ni . mula benci last couple . okay , masa mula couple tuh sgt la menyakitkan hati . sbb dia ni sgt la pemalu org nya ! hahaha . nk ajak jumpa kat sekola pun sgt la tkut . dlm la depan2 dia xbrani , masa blik pun dia x brani jlan sorang2 . x pe la kan . baru lagi . sabar , punya sabar . dh 3 bulan couple . pemalu dia semakin menjadi . kat sekola nmpak aku aja mesti lari pergi tempat lain . aku bengang gila dah masa tu . rasa mcm nk hempuk aja mamat ni . then , ada pula crita baru . ada girl sorang ni nama dia NABILA B ALI yg suka kat dia ni . okay la , x pe ! aku tahu dia ni smart ! ramai org minat . x kesah la kan . then tahu pla crta yg si dia ni blik sekola jlan sama2 dgn girl ni , rehat sama2 , ambil photo sama2 .. ALAMAK ! mlbeh nampak . dgn aku bukan main pemalu . dgn minah ni bukan main berani , gagah konon ! aku pun apa lg . balik sekola dgn tanpa pkir panjang msg la dia ! mulai skrang kita dh break ! awk pergi la kat NABILA tu . ceh , konon la . hati syg ni tp bila ingat apa dia buat . siapa buleh tahan ! then aku tunggu la dia balas msg aku . ttututt ! msg msuk , dgn rasa x bersalh dia cakap "saya dgn dia kawan aja la , jgn marah" . peh ! menyirap aja . kawan sgt la . okay ! xpe . xnk gduh ! maafkan la . couple juga . tapi blasan tetap ada ! aku pun mula la rapat dgn ada mamat ni nama dia d rahsia kan ! aku msg dia , kasi gambar . kira scandal la . hahaha . lama juga la kitaorng scandal . sbulan la mcm tu . then si dia ni pula tahu . dia mngamuk ! msg marah2 semua . aku pada mula nya nk balas apa yg di buat kat aku tu . terus rasa menyesal ! aku msg dia , dia x reply . call x angkat . then terus off phone ! aku call bagai nk mati la . dari pkul 2 smpai malam . dia x angkat juga . aku call mama dia ! dgn rasa berani nya . uh ! 1st time call mama org lain . mama akmal pla tu . yg x pernah kenal . mama dia baik ! aku ckap aku gduh skit dgn akmal . so , mama dia ckap nanti dia ckap dgn akmal sruh on phone . then malam tu akmal msg . dia terkejut sebab aku call mama dia . terus kitaorg baik balik , sebab dia rasa aku betul2 serius dlm hubungan kitaorg . so , kitaorg couple dan keadaan dia dgn girl tu still sama . sebab girl tu suka gila kat dia . aku mngalah la . nk buat mcm mana . smpai la girl tu pindah sekola kat KL . hubungan kitaorg brjlan dgn macam2 dugaan selama 1 tahu 1 bulan . dan masa form 3 kitaorg break atas sebab tertentu ! d rahsia kan . dan aku pula masa tu sedih gila . dan hadir la seorang jejak yg cumel iaitu aiman . dia la bnyak nasihat aku . kira masa tu dia aja d samping aku . so , dah lama tu . aku couple dgn dia yg mana dia ni pula sepupu akmal ! hahahaha . DAH PULA . pelik la crita ni . aku xnk crta kisah aku dgn aiman . sbb ADALAH ! hehe . dh stop la kisah aku dan akmal smpai situ aja .